Hvordan kan vi hjelpe deg?

Din ordre

Hvor er min ordre?

Du vil få tilsendt en ordrebekreftelse på e-post. Pakkens sporingsnummer finner du i ordrebekreftelsen. Du kan også opprette en profil via følgednelenke, slik at du kan følge alle bestillingene dine. Vi sender i tillegg en e-post når ordren din er sendt.

Jeg har ikke mottat en ordrebekreftelse

Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, kan det være fordi den har havnet i spam- eller reklamemappen. Dersom du finner e-posten her, kan du markere den som «ikke spam». Dermed vil fremtidige e-poster fra oss komme direkte i innboksen din.

Hvis du fremdeles ikke har fått ordrebekreftelsen, kan du kontakte kundeservice, som kontrollerer opplysningene du har tastet inn.

Kan jeg legge til flere varer på ordren min?

Etter at bestillingen er godkjent kan du dessverre ikke legge til flere varer. Det skyldes at vi ikke har mulighet for å legge til produkter og dermed heve beløpet som du har godkjent til betaling. Hvis du ønsker å bestille flere varer, må du derfor legge inn en ny bestilling.

Kan jeg angre bestillingen min etter at den er sendt?

Du kan angre kjøpet ditt. Avhengig av hvor langt vi har kommet med ordrehåndteringen, kan vi enten A: Bekrefte annulleringen uten ytteligere handling. B: Henvise til hvor du finner vårt returskjema.

Angrerett og retur

Jeg angrer på bestillingen min. Hva gjør jeg?

Du har 60 dagers angrerett når du handler hos iRobot.no. Angreretten gjelder fra den dagen du har mottatt varen din. For å bruke angreretten må du gå inn og fylle ut vårt returskjema på nettet, som du finner her.

Kan jeg sende tilbake en brukt vare?

Du må sende ordren din i retur til oss uten unødig forsinkelse og senest 60 dager etter at du har gitt oss beskjed om at du angerer på kjøpet ditt. Hvis varen vurderes å ha mistet verdi, får du kun en del av kjøpssummen refundert. Beløpet du får tilbakebetalt avhenger av varens kommersielle verdi. Ved retur av brukte varer forbeholder Witt Denmark A/S seg retten til å kreve godtgjørelse for verditapet. Dette fastsettes av Witt Denmark A/S i henhold til gjensalgsverdien. Et bruktgebyr kan utgjøre 0–99 % av varens opprinnelige salgspris. Les mer under angrerett og retur her. Eller fyll ut vårt returskjema her.

Tilbyr dere gratis retur?

Vi har dessverre ikke mulighet for å tilby gratis retur fordi vi fortsatt ønsker å kunne holde en konkurransedyktig markedspris for alle kunder. Hvis du velger å benytte deg av angreretten, må du selv betale portoen for å sende varen i retur. Vi tilbyr imidlertid kjøp av returfrakt, som vanligvis er rimeligere enn om du velger å kjøpe porto selv. Du kan benytte deg av angreretten her.

Kan jeg angre kjøpet ved å nekte å ta imot pakken?

Du kan ikke angre ved å nekte å ta imot og/eller unnvære å hente pakken uten samtidig å gi oss tydelig beskjed om at du angrer kjøpet. Dette medfører et ekspedisjonsgebyr som tilsvarer den reelle leveringskostnaden. Les mer her.

Kan jeg få refundert pengene på et annet kort?

Nei, dessverre. Vi tilbakefører pengene med samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet.

Når får jeg tilbake pengene etter at dere har mottatt returpakken?

Behandlingstiden er ca. 14 dager, men det kan gå opptil to uker fra vi mottar varen til beløpet vises på din konto.

Levering

Hva er leveringstiden på min ordre?

Forventet leveringstid fra ordretidspunkt er 4–8 virkedager.

Hvad koster leveringen?

Vi tilbyr gratis levering ved kjøp over NOK 700,00 kroner til GLS-pakkeshop eller næringsadresse.

For bestillinger under NOK 700,00 pålegges et fraktgebyr (fra NOK 59,00 – 129,00 inkl. moms) avhengig av hvilken leveringsmetode som velges. Privat 0-20 kg (NOK 129,00), Privat 21-30 kg (NOK 129,00), Bedriftslevering 0-20 kg (NOK 89,00), Bedriftslevering 21-30 kg (DKK 129,00) og Pakkeshop (NOK 59,00). Som transportør benyttes hovedsakelig GLS. Les mer om vår levering her.

Kan jeg få levert ordren min raskere?

Vi har dessverre ikke mulighet til å endre leveringstiden.

Pakken min er ikke overlevert til GLS enda

Pakkene våre leveres til GLS om ettermiddagen hver virkedag. Hvis du legger inn en ordre i helgen, vil pakken først leverse til GLS på mandag ettermiddag.

Det mangler en følgeseddel i pakken min

Du kan sjekke ordrebekreftelsen din her i stedet. Hvis noe mangler eller du har mottatt noe feil, kan du kontakte vår kundeservice.

Jeg har fått feil varer

Vi beklager så mye. Gå inn på vår hjemmeside, fyll ut et returskjema og send varene i retur til oss. Deretter sender vi deg de varene du har bestilt.

Jeg har mottat en ordre med skadet emballasje

Hvis du mottar en ordre hvor emballasjen er skadet, er det viktig at du dokumenterer dette i form av bilder. Ta gjerne et bilde av selve emballasjen og pakkseddelsen på pakken. I mange tilfeller er selve produktet imidlertid like helt, da emballasjen er laget for å beskytte varene. Hvis produktet er skadet, skal du umiddelbart etter mottak sende en e-post til info@irobot.no vår kundeservice. E-posten må inneholde bilder av emballasjen (innvendig og utvendig), skaden på produktet samt pakkseddelen på forsendelsen.

Kan ordren min leveres til utlandet?

Hos iRobot.no leverer vi kun til danske adresser og har ikke mulighet til å sende til utlandet. Det er imidlertid mulig å bestille på våre svenske, norske eller finske sider for levering til disse landene. Vær oppmerksom på at prisene kan variere, da prisene kun gjelder for hvert enkelt land.

Bestilling

Kan jeg bestille på e-post eller telefon?

Alle ordre må legges inn via vår nettside – dvs. du kan ikke legge inn en ordre via telefon. Men hvis du trenger hjelp med å finne ut hvilken vare du skal velge, så hjelper vi deg gjerne.

Hvilke betalingsmetoder kan jeg bruke?

Vi tilbyr betaling via betalingskort (Dankort, Visa, MasterCard, Apple pay, Google pay, MobilePay og Klarna). 

Se Klarnas bruksbetingelser og Klarnas personvernerklæring..

Jeg får en feilmelding når jeg prøver å bestille?

Kontakt vår kundeservice via info-mailen info@irobot.se eller på

tlf. +45 88 44 45 11

Betalingen blir avvist

Kontroller kortopplysningene dine og prøv ev. et annet kort. Avvisningen kan skyldes at det ikke er dekning på det kortet du prøver å bruke. Kontakt vår kundeservice hvis problemet fortsetter.

Reklamasjon & Service

Hvordan reklamerer jeg?

Hvis produktet ditt har gått i stykker innen tiden for reklamasjonsretten, kan du fylle ut vårt serviceskjema her.

Jeg har mottat en vare som ikke virker. Hva gjør jeg?

Fyll ut vårt serviceskjema her.

Produktet har gått i stykker under trasporten

Hvis du har mottat et skadet produkt, må du fylle ut vårt serviceskjema.

Produktet må deretter returneres til oss med en forhåndsbetalt returetikett som vi sender deg, og samtidig sender vi deg en ny vare.

Produkter

Hvilket produkt skal jeg velge?

Vi har laget en guide som finner her. Hvis du fremdeles trenger hjelp, kan du kontakte oss her.

Kan man kjøpe reservedeler?

Ja, det kan man. Du finner et utvalg av de mest brukte reservedelene på nettsidene under tilbehør. Hvis du ikke finner det du trenger, kan du kontakte oss her.

Hvor finner jeg bruksanvisningen?

Det følger en bruksanvisning med varen når du kjøper produktet. Hvis den skulle bli borte, finner du den på nettsiden ved produktspesifikasjonene under fanen «Bruksanvisning».